Ciemna strona przemysłu modowego, czyli kontrowersyjne reklamy cz.1.

 Piękno i moda niejednokrotnie była związana z kontrowersją  współcześnie największym źródłem kontrowersji są media. Dziś zaprezentują kilka przykładów kontrowersyjnych reklam włoskich wielkich marek odzieżowych 


1. Ksiądz i zakonnica w reklamie marki  Benneton z 1991


Zdjęcie wykonane przez Oliviera Toscaniego przedstawiało całujących księdza i zakonnice. W krajach katolickich fotografia wzbudziłą wiele emocji. Reklamami z parą duchownych została zakazana w Polsce i we Włoszech.

2. Promowanie... porachunków mafijnych

Firma Benneton zaszokowała także w 1992 roku wypuszczając reklamą nawiązującą do porachunków mafijnych.  W kolejnych latach marka odowoływałą się do takich trudnych temató jak AIDS i homoseksualizm.

3.  Seks w reklamach jeansów Diesła


Reklamy tej marki często  nawiązywały do seksualność i prezentowały pół nagich modeli. Jedno z haseł marki brzmiało "Sex sells, unfortunately we sell jeans. („Seks się sprzedaje, niestety my sprzedajemy dżinsy”), Takie reklamy były krytykowane przez amerykańskie feministki

4.  Gwałt promowany u Gabannyy

Reklama  Dolce and Gabanna z 2007 ukazywało kilku mężczyzn i leżącą wśród nich kobietę.  Taka

scena ewidentnie kojarzy się  ze zbiorowym gwałtem. 

5. Gucci szuka puntku G


Reklama Gucci  z2003 ukazuje kobietę, która ma napisane na łonie "g" co ma kontekst seksualny. Marka była kojarzona nie tylko z seksizmem i erotyką, ale także z promowaniem rasizmu.

źródło
https://lente-magazyn.com/body-positive-seks-i-przemoc-w-kampaniach-reklamowych-wloskich-marek-odziezowych/



Komentarze

Popularne posty