Ciemna strona przemysłu modowego, czyli kontrowersyjne reklamy cz.1.
Piękno i moda niejednokrotnie była związana z kontrowersją współcześnie największym źródłem kontrowersji są media. Dziś zaprezentują kilka przykładów kontrowersyjnych reklam włoskich wielkich marek odzieżowych
1. Ksiądz i zakonnica w reklamie marki Benneton z 1991
Zdjęcie wykonane przez Oliviera Toscaniego przedstawiało całujących księdza i zakonnice. W krajach katolickich fotografia wzbudziłą wiele emocji. Reklamami z parą duchownych została zakazana w Polsce i we Włoszech.
2. Promowanie... porachunków mafijnych
Firma Benneton zaszokowała także w 1992 roku wypuszczając reklamą nawiązującą do porachunków mafijnych. W kolejnych latach marka odowoływałą się do takich trudnych temató jak AIDS i homoseksualizm.
3. Seks w reklamach jeansów Diesła
Reklamy tej marki często nawiązywały do seksualność i prezentowały pół nagich modeli. Jedno z haseł marki brzmiało "Sex sells, unfortunately we sell jeans. („Seks się sprzedaje, niestety my sprzedajemy dżinsy”), Takie reklamy były krytykowane przez amerykańskie feministki
4. Gwałt promowany u Gabannyy
Reklama Dolce and Gabanna z 2007 ukazywało kilku mężczyzn i leżącą wśród nich kobietę. Taka
scena ewidentnie kojarzy się ze zbiorowym gwałtem.
scena ewidentnie kojarzy się ze zbiorowym gwałtem.
5. Gucci szuka puntku G
Reklama Gucci z2003 ukazuje kobietę, która ma napisane na łonie "g" co ma kontekst seksualny. Marka była kojarzona nie tylko z seksizmem i erotyką, ale także z promowaniem rasizmu.
źródło
https://lente-magazyn.com/body-positive-seks-i-przemoc-w-kampaniach-reklamowych-wloskich-marek-odziezowych/
Komentarze
Prześlij komentarz